środa, 12 sierpnia 2009

karteczka i kursik

Kolejna karteczka :)




A oprócz tego mini kursik na różyczkę z tasiemki, który zamieściłam na forum scrappassion:

Na różyczkę potrzebny jest ok 30 cm kawałek wstążki atłasowej (1 cm szerokości).

1. W połowie składamy tasiemkę w prawo pod kątem prostym



2. Następnie przekładamy jeden koniec wstążeczki z dołu do góry, potem drugi koniec wstążeczki z prawej na lewą i znowu pierwszy koniec z góry na dół, a drugi koniec z lewej na prawą. Powtarzamy to składanie cały czas przytrzymując w palcach kwadracik złożonej wstążeczki aż zostanie ok 3cm niezłożonej wstążeczki.



3. Ściskamy oba kawałki luźnej wstążeczki i puszczamy nasz tasiemkowy "łańcuszek".



4. Teraz ściągamy w dół jeden z luźnych końców tasiemki



5. Otrzymujemy różyczkę :) Pozostaje zszyć różyczkę na końcu i obciąć końcówki wstążki.



edit: Zauważyłam, że sporo osób trafia na mojego bloga szukając instrukcji do wykonania różyczki atłasowej ;) Powiększyłam zdjęcia, żeby było wygodniej ;) Będzie mi milo, jeśli zostawicie po sobie ślad i informację, czy kursik jest zrozumiały i przydatny. A może jakiś link do pracy z różyczkami według mojego kursu? Też będą mile widziane :) Pozdrawiam i zapraszam! :)

24 komentarze:

  1. Karteczka śliczna:-))
    A jeśli chodzi o kursik- to wielkie dzięki, chętnie z niego skorzystam :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kartka jest świetna
    a ta różyczka... fantastyczna, ciekawe , czy można ją przykleić do kartki...???
    cały czas się przymierzam, do robienia kartek ......ale wciąż brak mi materiałów...

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Cicha :) Różyczka po zszyciu jest taka jak z pasmanterii, tylko zdecydowanie taniej zrobić samemu ;) I można oczywiście ją przykleić do kartki. A do robienia kartek wystarczy na początek to, co znajdziesz w domu - guziki, koronki, tasiemki, papiery od pakowania prezentów, spinacze itp. Fajne papiery można tez wykonać samemu wykorzystując np akwarele. Polecam Ci poszperać np na forum scrappassion (link w poście) gdzie znajdziesz dużo pomysłów na wykorzystanie do scrapowania rzeczy, które innym ciężko podejrzewać o artystyczne przeznaczenie ;) Pozdrawiam, dziekuję za odwiedziny i życzę powodzenia w scrapowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kursik jest super napewno nie raz skorzystam o ile moje łapki potrafią zrobić taką rzecz

    OdpowiedzUsuń
  5. Karteczka śliczna a różyczkę wg kursu scrapkowego już robiłam.Wychodzi fajnie.Może na początku nie taka jak Twoja ,ale po kilku próbach coraz ładniejsza.Dzięki .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Różyczka mi wyszła :) Jeszcze trochę poćwiczę i będą piękne. Dziękuję. Jakie to proste jest ;)Kiedyś w ten sposób robiło się łańcuchy na choinkę z krepiny tylko, że się nie ściągało.
    Pozdrawiam bozena321

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny stepik. Dziękuję
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne, przyda się na pewno. Szybki i prosty sposób, a efekt- jak z pasmanterii. :) Dzięki.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. w życiu bym nie pomyślała że to takie proste, zaczęłam szukać bo potrzebuję 10 różyczek, a tu koszt staje się jednak większy, bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny kursik:)
    na pewno wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo zrozumiały...świetny pomysł, też chyba wypróbuje ;)

    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super kursik, to najprostszy ze znanych mi sposobów na zrobienie różyczki :) dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobry pomysł ten kursik robienia różyczek dziękuje zrobiłam różyczki:)są bardzo ładne:)D

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny pomysł!!!!:) prosty i zrozumiały, od razu zrobiłam:D

    OdpowiedzUsuń
  15. o jaka ładna ta różyczka i nietrudna do zrobienia jak wynika z Twojego opisu

    OdpowiedzUsuń
  16. super. bardzo mi się przydał

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczna ta różyczka! Kurs dla mnie jak znalazł bo przygotowuję różne dekoracja na swój ślub. Bardzo Ci dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. nareszcie czytelny kurs zrobienia różyczki-wielkie dzięki

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie myślałam, że wykonanie różyczki ze wstążki może być tak proste :) Bardzo przydatny kursik

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję BARDZO!!! W końcu znalazłam proste i szybkie wykonanie różyczki :)Ale ile się nabiegałam, żeby w końcu trafić na Ciebie :) Super :) Raz jeszcze dzięki :D Pozdrawiam i czekam na więcej takich sprytnych wykonań :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Są prześliczne, spróbuję zrobić. Dzięki za mały kurs.

    OdpowiedzUsuń
  22. dziekuje Ci dobra kobieto już przejrzałam chyba całego neta i mnóstwo filmikow ale za chiny mi nie chciała wyjśc ta różyczka ale sposób w jaki Ty go przedstawiałam mnie tak zachwycił,sprawdiałam i od razu mi wyszła dziekuje bardzo pozdrawiam cieplutko i dołączma sie do obserwatorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. najlepszy i najłatwiejszy kurs robienia różyczki...oblecialam wszystkie kursy jakie były na necie i do bani nic mi nie wychodziło... dziekuuuje:)

    OdpowiedzUsuń
  24. chyba jestem malo bystra bo nie zrozumialam kursiku, a tak bardzo chcialabym nauczyc sie robic rozyczki

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...