wtorek, 27 lipca 2010

spacer po Płocku vol.1



Urlopowicze raczej nie są szczęśliwi z powodu dzisiejszej pogody, ale jak dla mnie po tych upałach jest w sam raz! No może poza jednym faktem, ze jest mało słońca... :/ A ja zdjęć bez słoneczka robić nie umiem... Więc choć "na warsztacie" praca wre, dokumentacji fotograficznej nie ma :( Może jutro złapię trochę słońca?

Tymczasem zapraszam Was na małą wycieczkę po Płocku... Mam nadzieję, że uda mi się jeszcze pokazać kilka odsłon "spaceru po Płocku". A miasto to ma kilka ciekawych miejsc, które chętnie zaprezentuję, choć Płocczanką wcale się nie czuję. Mieszkam tu od niespełna dwóch lat i miłością do miasta nie pałam, ale jakąś sympatię czuję ;)

Dziś zabieram Was na ulicę Kazimierza Wielkiego. Stoi tam jedyna w Polsce katedra mariawitów. Co to za odłam wyznaniowy opowiadać, a tym bardziej oceniać tu nie będę, zainteresowanych odsyłam TU i TU. Chcę wspomnieć jedynie o świątyni, jako ciekawym obiekcie architektonicznym.

Na uwagę zasługuje fakt, iż tak pokaźnych rozmiarów budynek został wzniesiony w ciągu czterech lat! Katedra nosząca tytuł świątyni Miłosierdzia i Miłości jest w stylu neogotyckim. Charakterystyczne są strzeliste wieże i kopuła, którą wieńczy monstrancja. Całość - świątynia wraz z budynkami klasztornymi tworzy od strony ulicy kształt litery F, zaś od strony Wisły - litery E.

Obecnie kościół jest mocno zniszczony, zachował jednak pewien zabytkowy urok.



























1 komentarz:

  1. Aż trudno uwierzyć, że to w Polsce?.
    Zdjęcia, bowiem bajeczne.
    Nie byłam nigdy w Płocku, choć w czasach studenckich miałam nie tak daleko.
    Dzięki Twoim fotkom trochę pozwiedzam-dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...