wtorek, 15 września 2009

relacja z wakacji cz.1 - Wrocław

Tegoroczny wyjazd wakacyjny już za nami... Więc relacja ku pamięci musi być;)

Było cudownie. To co zobaczyliśmy i przeżyliśmy to nasze :) Pierwszy raz jechaliśmy w tak długą "objazdówkę", ale poszło bez większych komplikacji, za to zyskaliśmy wiele nowych wrażeń. W sumie nasz wyjazd trwał 2 tygodnie a przejechaliśmy naszym autem prawie 1700km.

Głównym planistą wycieczki byłam ja ;) Skorygowaliśmy następnie trasę, dogadaliśmy szczegóły i razem wyruszyliśmy w podróż. Najpierw pojechaliśmy do moich Rodziców świętować ich srebrną rocznicę ślubu Odwiedziliśmy tez Akwawit leszczyński, gdzie ja nie byłam wieki, a mój Mąż wcale.

Następnie pojechaliśmy do Wrocławia. Upał był niesamowity, ale w mieście jest dużo wody, wiec dało się wytrzymać;) Kto nie wie podpowiem, że Wrocław jest poprzecinany rzekami i słynie z wielu mostów. Zaskoczeniem dla nas była nowa tradycja, jaka powstała na moście Tumskim, można o niej poczytać tu.


Zwiedziliśmy m.in. katedrę oraz wjechaliśmy na jedną z jej wież, by podziwiać panoramę miasta.




Pozytywnie zaskoczyło nas również to, że katedrę mogą "zobaczyć" niewidomi. Przed wejściem stoi odlew budowli wraz z tekstem dotykowym.




Byliśmy również w Ogrodzie Botanicznym, który niestety w przeciwieństwie do poznańskiego nie jest bezpłatny... Bilety kosztują 7 i 5zł.




Zobaczyliśmy również Panoramę Racławicką oraz Muzeum Narodowe, a warto pamiętać o tym, że mając bilet z Panoramy można wejść bez dodatkowej opłaty do MN. Oba miejsca są oddalone od siebie o 5min.

Noclegu użyczyła nam moja kuzynka z partnerem, z którymi nocą spacerowaliśmy po Rynku i Starym Mieście, które jest pięknie podświetlone.





Wrocław bardzo mi się podobał i miło było odwiedzić go ponownie. Dla mojego Męża to była pierwsza wizyta w tym mieście i również ma pozytywne odczucia. Dlatego polecamy Wrocław jako cel wycieczek :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...